Amintiri :A doua vizita in Japonia, din ianuarie 2006

Posted on March 12th, 2008 in amintiri, calatorii by Alex

Ne-am hotarat sa vizitam japonia si pe timpul iernii.Nu aveam de unde sa stim ca acea iarna va fi cea mai grea iarna din ultimii 50 de ani,in romania marea inghetand la mal iar in japonia au fost zone cu peste 4 metri de zapada.

Poate tocmai asta a fost farmecul calatoriei.Sa faci baie in onsen in aer liber in timp ce este zapada la cateva zeci de centimetri este o senzatie neexperimentata de mine pana in acel moment

In Tokyo am ajuns pe 6 ianuarie 2006.Temperatura de acolo era in jur de 15 grade (timp ce la noi erau putin peste 0 ). Am fost cazati la acelasi hotel, Blue Wave Inn Asakusa,in imediata apropiere a Templului Senso-ji.
Am facut acelasi tur al templului si a stradutelor comerciale ca si la prima vizita.Apoi au urmat vizitele la yokohama si china town (vedeti posturile anterioare pt mai multe detalii despre aceste locatii )
Dupa aceste vizite de scurta durata,am plecat cu shinkansen-ul (tren de mare viteza,asemanator Tgv-urilor din franta ) spre Nagano,oras care a gazduit olimpiada de iarna din 1998.
Ajunsi in gara din Nagano,am asteptat legatura care ne ducea in Yamanouchi din prefectura Nagano.Am avut timp sa vizitam un mall din imediata apropiere a garii.Yamanouchi este locul unde se afla Jigokudani Monkey Park,un park unde maimutele se incalzesc iarna in izvoarele termale de acolo ( vizitati http://www.jigokudani-yaenkoen.co.jp/frameset.html pt mai multe amanunte ).
Locul este faimos dar mai putin vizitat,accesul facandu-se numai pe o poteca ingusta care serpuieste cam 2 kilometri pe coasta unui munte,care 4 luni pe an este acoperit de zapada.
in Yamanouchi am stat la un han japonez traditional (ryokan ) care avea izvoare termale (onsen) care izvorau de sub el.Proprietarul captase izvoarele in mai multe bai acoperite si in aer liber,in care te puteai imbaia la 50 de grade tot timpul anului.
Nici de data asta nu prea m-am atins de bucatele traditionale oferite la hotel,mancand prin oras meniuri europene.
Intr-o seara am asistat si la o sarbatoare locala,care intampina noul an.Se ardeau niste brazi si papusi mari,se servea lumea cu sucuri si fructe,etc.Am stat cam 3 zile in Yamanouchi, apoi ne-am intors in Tokyo.
Aici am fost la o sedinta cu parintii a clasei unde invata nepotul meu.Am avut ocazia sa vad cum arata pe dinauntru o scoala si o sala de clasa.In scoala te descalti la intrare si ti se ofera papuci.Am fost prin diferite pavilioane amenajate cu expozitii cu creatiile elevilor de la acea scoala (scoala cu clasele I - VI).
Desi era iarna,elevii veneau la scoala in pantaloni scurti,neavand voie cu pantaloni lungi.(a si nins peste cateva zile,dar elevii tot in pantaloni scurti mergeau la scoala ).
In perioada cand a nins si in Tokyo (am inteles ca mai rar zapada in tokyo) am fost anuntati ca in Romania inghetase marea in Constanta si ca era un frig de nesuportat.Nu am ratat sa fac niste poze la templul Senso-ji acoperit cu zapada.
Am ajuns si in districtul Akihabara,supra-numit si “orasul electronicelor” unde apar ultimele noutati in materie de electronica si gadgeturi.Am profitat de ocazie si mi-am cumparat o camera jvc cu o hard-disk de 20 gb,model nou la acea data.
Nu o sa mai detaliez vizitele de la DisneyLand (batea un vant de te ridica pe sus),Sunshine City sau alte obiective din tokyo sau din imprejurul lui.

cam atat despre vizita din 2006, poze sunt aici http://flickr.com/photos/avgvstvs/sets/72157603933283654/

2 Responses to 'Amintiri :A doua vizita in Japonia, din ianuarie 2006'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Amintiri :A doua vizita in Japonia, din ianuarie 2006'.