Amintiri : Prima vizita in Japonia (continuare)

Posted on February 20th, 2008 in amintiri, calatorii by Alex

In urmatoarele zile,printre alte locuri vizitate am fost si la Disneyland Tokyo.Mi-au placut : turul vestului salbatic in trenulet,croaziera pe “Amazon” mountagne-rousse -urile (dintre care intr-unul te dadeai pe intuneric,din cand in cand mai treceai pe langa un neon slab. Super Senzatii ! ), hologramele din Casa Bantuita, s.a.m.d
Vizita la Disneyland Tokyo (din pacate nici in celelalte vizite in
japonia nu am apucat sa vizitez Disneyland Sea, care este un fel de
Water Park din auzite) a durat pana seara.
Alte locuri vizitate
in aceeasi saptamana : Yokohama si China-Town (Orasul Chinezesc din
Yokohama dupa unele afirmatii se afla pe locul 2 la marime,dupa cel din
San Francisco).

Inca de la prima vedere se observa diferentele intre un magazin japonez si unul chinezesc : calitatea indoielnica a marfii, culorile tipatoare preferate de catre chinezi si mai ales chinezii nu prea aplica deviza ” clientul nostru,stapanul nostru” ,deviza specifica comerciantilor japonezi. China Town mi s-a parut destul de murdar ,in comparatie cu orasele japoneze vizitate (in Japonia cosurile de gunoi sunt chiar rare dar asta nu este un pretext sa se arunce nimic pe jos,cei care au ceva de aruncat il tin pana la primul cos sau chiar pana acasa )

Dupa vizita de la yokohama am plecat 4 zile intr-un mic tur prin peninsula Izu.
Am stat la 3 hoteluri traditionale diferite,cate unul in fiecare noapte. Tin sa mentionez ca la traversarea golfului Tokyo am mers intai printr-un tunel pe sub ocean iar la mijcolul traversarii am iesit la suprafata intr-un fel de popas,unde era amenajata o zona de agrement pt copii si diferite restaurante ,de unde puteai sa admiri privelistea oferita de catre Golful Tokyo. Drumul l-am continuat pe un pod,care completa tunelul in continuarea traversarii golfului care nu este deloc mic.
Revenind la Izu,fiecare Ryokan (hotel/han traditional japonez) avea bai cu ape termale ( onsen in japoneza. Apele termale sunt foarte raspindite in Japonia,Tara cu munti vulcanici)
Unul dintre ele avea baile in aer liber chiar pe malul oceanului pacific (vezi galeria foto)
In Onsen se intra dezbracat (dupa ce iti lasi hainele intr-un cos dintr-un fel de vestiar),eventual purtand un mic prosop in jurul mijlocului (barbatii) sau un prosop infasurat de la piept pana la coapse (femeile). De obicei,inainte de a intra in apa onsenului te speli mai intai pe tot corpul la un dus ,unde stai in pozitia sezut pe un scaunel din lemn.Dusurile au recipiente cu sampon,balsam si gel de dus iar la vestiar gasesti aparate de ras,spuma,after shave,solutie tonica pt par,periute de dinti cu pasta,pieptani,foen.Am intalnit si unele cu scaune cu masaj,cantare,masini de spalat si alte dotari.
Onsenurile sunt si in aer liber (este o senzatie speciala sa faci baie in onsen cand ploua sau cand este zapada in jur) cat si acoperite.Din perioada Meiji,sunt bai amenajate special pt femei si altele pt barbati (in unele zone rurale inca mai sunt bai unde este permis accesul ambelor sexe in aceeasi baie,asa cum se facea in trecut). Se gasesc foarte multe ghiduri cu ryokan-uri dotate cu onsenuri si chiar la Tv sunt emisiuni in care se prezinta ofertele,interviuri cu patronii si cu bucatarii care pregatesc retele specifice.
Intr-un ryokan,ai 2 mese traditionale care intra in pret (micul dejun si cina).Cum eu cu bucataria japoneza nu prea ne intelegeam,de obicei mancam doar pestele prajit si desertul,lasand celelalte feluri neatinse (si te servesc cu foarte multa mancare).
Un meniu traditional cuprinde :
- supe pe care ti le fierbi singur,in niste recipiente sub care se baga niste pastile care se aprind.Ingredientele sunt :carne,legume,melci,peste,caracatita.scoici,diferite sosuri,etc
- orez
- peste prajit
- tempura (fructe de mare sau legume acoperite de un fel de aluat ,prajite in ulei)
- legume crude sau murate
- carne cruda de vacuta
- alte specialitari din carne (mai putin),fructe de mare si legume (predominante)

meniul variaza de la o regiune la alta si de la un sezon la altul)

In aceeasi excursie am vizitat diferite muzee si temple din zona,alaturi de diferite ferme unde japonezii plateau ca sa plimbe oi sau porci in lesa.De asemenea,se platea pt mici tururi pe spatele unui cal (nu trebuia sa depasesti 60 kg) care mergea la pas tinut de capastru de catre un ingrijitor.Nepotul meu a participat la un concurs cu curse de purcei,unde a si castigat.Tol la una din ferme ,care avea amenajat si un mic parc de distractii, am mers la standul unde trageai cu pusca in diferite tinte.Am jucat 7 jocuri (200 yeni era taxa pt fiecare) in primul necastigand nimic,in urmatoarele 6 luand cate un maimutoi.cand m-am dus sa schimb marunt,au disparut de acolo cele care lucrau acolo ,probalil se speriasera ca o sa le iau maimutoii (inca mai am cativa acasa).La aceeasi ferma am facut gratar, dar cu lipsa mititeilor. Am folosit ce am gasit acolo,carne de vacuta, de porc si peste.

La intoarcerea in Tokyo,la traversarea golfului Tokyo am luat un ferryboat.

Va Urma

p.s : nu uitati de galeria de la http://flickr.com/photos/avgvstvs/sets/

2 Responses to 'Amintiri : Prima vizita in Japonia (continuare)'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Amintiri : Prima vizita in Japonia (continuare)'.

1. Simona said,

on February 4th, 2009 at 4:16 am

Te felicit Alex…….ai fost in locuri inedite si fara cuvinte……dar eu iti propun sa vizitezi orasul Kyoto primavara……..vei ramane mai surprins emotional