The Mistery of Japan… (3)

Posted on October 26th, 2007 in amintiri, calatorii by Hana
-sushi
-sumo
etc….
Dupa cum se vede ,Japonia e o sursa de inspiratie inepuizabila,fie ca-i vorba de sushi,shinkansen(trenurile de mare viteza),de arta,de cinematografie(un roman,de fapt combinatie intre japonez si romanca , aparea pe un afis de cinema intr-un rol mare in orasul SHIBUYA.Intr-un interviu la TV-ul nipon a spus ca e pe jumatate roman si ca se mandreste cu asta,am pozat afisul cu el) sau gastronomie sau benzile desenate in japoneza(aceste carti ,desi groase,sunt f.ieftine pt ca,cititul este incurajat).
Scurta perioada in care ciresul infloreste aduce in Japonia un enorm aflux de turisti, veniti sa experimenteze asa-numitul “hanami”, traditionala admirare a florilor de cires(sakura). Sunt persoane venite din toate colturile lumii.E drept,sunt oameni cu bani(nu ma numar si eu printre ei),mai rar romani…din cate mi s-a spus.Eu n-am fost in acea perioada.Tot in poze am admirat minunatele florile de cires japonez(sakura)

De la agitaţia din Tokyo, la liniştea spirituală oferită de anticul Kyoto sau de muntele Fuji,de locurile de la tara,unde oceanul imbratiseaza fratele munte,ai ce vedea si admira.Sa nu uitam DISNEYLAND-ul.In luna august,cand l-am vizitat, a fost o nebunie.N-am mai vazut atata aglomeratie in viata mea. Totusi am reusit sa facem 2 poze cu “Cenusareasa”-CINDERELLA.

Marturisesc ca n-am vazut KYOTO si nici muntele FUJI. Am admirat doar pozele in care “templul de aur” si FUJI,apareau…Ma refer la suvenirurile care se gasec,aici,din abundenta. Am o prietena care locuieste in apropiere de KYOTO si, m-a invitat sa vizitez vechea capitala imperiala-Kyoto si templul de aur .Sunt ,doar 2h.de mers cu trenul rapid.N-am ajuns inca:))) Cunoscatorii(nu ma numar printre ei) recomanda, pentru reuşita unei vizite pe tărâmul nipon ,evitarea anumitor perioade cum ar fi:prima săptămână a lunii ianuarie, ultima săptămână din aprilie şi prima din mai, sfârşitul lunii iulie şi începutul lui august; în aceste perioade au loc sărbători importante, mare parte din obiectivele turistice fiind închise…dar aglomeratia fiind f.mare.
“A aborda o alta cultura este ca si cum ai asista la o piesa de teatru Kabuki, unde ego-ul fiecarui actor este ascuns de o masca. Cealalta cultura este masca, iar realitatea din spatele mastii este altceva, de origine japoneza.” In perioada cand am fost eu cea mai mare sarbatoare a fost:ASAKUSA-SAMBA..Un fel de carnaval brazilian.Am parasit orasul si am mers la munte,la NIKO.Aici am vazut cea mai mare cascada din Japonia.La intoarcerea in oras am gasit ,in jurul templului de langa hotelul unde eram cazati-BLUE WAVE,o steluta cu pene fine,desprinsa din costumul unei dansatoare.Am luat-o cu mine:))))))
Referitor la “muntele FUJI” este considerat,de catre japonezi,”muntele sacru” si il denumesc :FUJI-san adica “muntele sfant”.
SUMO- am urmarit 2 campionate de sumo.Unul in 2002 si celalalt in 2005.Turneul din toamna lui 2005 s-a numit,AKI BASHO.La tv,desigur…La inceput,luptatorii sumo mi se pareau dizgratiosi,fiind f.grasi. Pe parcursul campionatului,am ajuns sa-i indragesc.Aveau fete de copii si trupuri uriase.IN august campionul la “sumo”,YOKOZUNA- ASASHORYU, a avut niste iesiri nesportive pt care a fost trimis acasa,in Mongolia. Ritualul si costumatia,luptatorilor “sumo” sunt impresionante.Campionul la “sumo” se numeste,YOKOZUNA.
In 2002,la decernarea premiului cel mare,insusi imparatul l-a inmanat.Cred ca si in 2005…Atat de importante sunt campionatele acestea.Au ceva “sacru” in ele,ritualul lor este sacru…incarcat de legenda.Eu n-am inteles tot ceeea ce faceau inainte de a intra pe locul sacru unde se desfasura lupta:isi clateau gura cu apa,apoi aruncau cu sare pt alungarea spiritelor ,rele,cred…
Printre luptatatorii de sumo era si un bulgar pe care japonezii il indrageau, considerandu-l frumos.Reprezentantul frumusetii europene!Numele lui nu-l mai retin.

ASASHORYU-YOKOZUNA

“Mongolian sumo grand champion, Asashoryu, is recovering from the serious depression which forced him to return to Mongolia.
Asashoryu has remained in his Japanese home suffering from depression since being temporarily suspended by the sumo association.”
Despre ASASHORYU erau afise pana si in metrou.Se pare ca a avut probleme cu fiscul,a facut si o depresie…Oricum era un luptator cu carisma.Mie,chiar mi-a parut rau pt ceea ce i s-a intamplat.mai ales ca a fost si,f.mult,mediatizat.