Scoala in asakusa

Posted on October 26th, 2007 in amintiri, calatorii, cultura by Hana

Intr-una din zile a fost o sarbatoare,nu carnavalul de care vorbeam…Cert e ca tinerii,fete si baieti,erau in orasul turistic-ASAKUSA.Marturisesc ca sunt tineri placuti fara a fi excentrici:in imbracaminte,manifestari.Nu-s galagiosi.Ei nu au voie sa bea pana la 21 de ani.Am vazut tineri si in orasul tineretului SHIBUYA.Am stat alaturi de ei intr-un bar(a nu se confunda cu barurile noastre)unde am mancat.Deh,educatia..
Azi voi vorbi despre SCOALA

ASA ARATA SITUATIA SCOLARA A UNUI ELEV CE A ABSOLVIT CLASA a-l-a
Mai fac o adaugire:scoala,unde nepotelul meu,DIMI,invata are teren de sport si piscina pe acoperis.Se pune accent pe miscare.Pranzul il servesc la scoala,elevii fiind cei care servesc,la masa(oricat de mici ar fi).Elevii nu sunt premiati,nu exista concurenta ne-loiala din scolile romanesti.Sunt evidentiati pt o activitate speciala in domeniul social.Sa ma scuze “premiantii” de orice fel.”Premiantilor” le recomand cartea:”Cezar Petrescu-Plecat fara adresa”!
In plus,scoala are teren de sport,inclusiv piscina la ultimul etaj

Mai intai trebuie sa specific ca ,elevii,nu sunt notati.Se folosesc calificative de:
F.bine
Bine
Mai putin bine.

SITUATIA ACTIVITATILOR SPECIALE (activitate scolara-evenimente scolare etc)
CLASA a l-a:
trim.1
-La ceremonia intalnirii si intampinarii elevilor din clasa a-l-a,potrivind cuvintele cu colegii.
trim.2:
-Responsabil cu limba nationala(japoneza).La “undoukai(sarbatoarea sportiva) a strans si
ordonat caietele cu primele cuvinte tiparite.
trim.3:
-Responsabil cu prezenta.
A facut prezenta,strigand numele prietenilor(colegilor).
SITUATIA VIETII SCOLARE:(in trim l nu s-a facut evaluarea,a fost perioada de acomodare )
Puncte de vedere:
-si-a insusit obiceiurile de baza ale vietii-trim.1 neevaluat;trim.2=B;trim.3=B
- are suflet deschis si este plin de vitalitate-trim.l-;trim.2=B;trim.3=B
-face de la sine ceea ce gandeste ca este bine,se straduieste pana la capat-trim.2=B;trim.3=B
-face cu seriozitate ceea ce trebuie sa faca-trim.2=B;trim.3=B
- Gandeste el insusi,inventeaza si abordeaza-trim.2=B;trim.3=B
-este cumsecade cu prietenii(colegii, explicatia traducatoarei),are relatii bune cu ei si se ajuta reciproc-trim.2=B;trim.3=B
- se apropie cu blandete de fiinte(tradus=ceea ce are viata)-trim.2=B;trim.3=B
-ajuta si lucreaza cu bucurie-trim.2=B;trim.3=B
-activeaza netinand seama de ceea ce-i place sau displace-trim.2=MPB;trim.3=MPB
-are grija de obiectele pe care le folosesc altii-trim.2=MPB;trim.3=B
APRECIEREA PROFESORULUI RESPONSABIL(DIRIGINTELUI):
TRIM.1
-la literele “hiragana”(mentionez ca au 3 ALFABETE cu mii de ideograme)tiparite,a imitat(calchiat)cu atentie literele si s-a straduit sa tina minte ,corect,forma acestora.de exemplu,cand nu intelegea modul de scriere a unor litere ca “chya” etc.,venea in mod sigur sa intrebe.La cantina,chiar mancarea care nu-i placea,putin cate putin a mancat-o,ajungand sa manance tot intr-un numar mare de zile.
TRIM.2
Intotdeauna este plin de voie buna si are putere de munca din abundenta(inventiv).Deoarece ridica mana la lectie aproape in fiecare zi,raspunde si asculta parerea colegilor,cred ca este un fapt bun.La invatarea literelor “kanji”,chiar daca este putin greu,se straduieste si scrie cu atentie.
TRIM.3
La invatarea limbii nationale(japoneza),se pare a-i fi putin greu sa inteleaga ceea ce gandesc personajele lecturii,dar continua sa citeasca cu voce tare si sa comunica.Culorile,se pare ca ii place sa combine culorile si se bucura cand formeaza culori noi.
NO COMMENT
O pov.preluata de la Ramona.Ms Ramo….
..Misiunea
Dupa un îndelungat rastimp de viata comunitara, de meditatie si rugaciune, trei discipoli îsi parasira maestrul si îsi începura misiunea în lume.
Dupa zece ani, cei trei se întoarsera sa-l vada pe învatatorul lor.
Batrânul calugar îi pofti sa seada în jurul sau, întrucât durerile batrânetii nu-l mai lasau sa se ridice. Fiecare dintre ei începu sa povesteasca tot ceea ce facuse. … - Eu, începu cel dintâi cu un oarece orgoliu în glas, am scris o multime de carti si le-am vândut în milioane de exemplare.
- Ai umplut asadar lumea de hârtie, zise învatatorul.
- Eu, cuvânta cel de-al doilea cu mândrie, am predicat într-o multime de locuri.
- Ai umplut asadar lumea cu vorbe, zise învatatorul.
Spuse si cel de-al treilea:
- Eu ti-am adus aceasta pernita ca sa ai de ce sa-ti sprijini picioarele sa nu te doara.
- Tu, zise învatatorul surâzând, tu L-ai gasit pe Dumnezeu.

3 Responses to 'Scoala in asakusa'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Scoala in asakusa'.

  1. roxy said,

    on January 9th, 2009 at 6:08 pm

    nu se compara deloc cu Romania noastra…..

  2. Alex said,

    on January 9th, 2009 at 6:11 pm

    nicio tara/cultura nu se compara cu alta

  3. Dan Tanasa said,

    on February 23rd, 2009 at 2:13 pm

    Frumos material

Post a comment